navigátor / programové tipy Filmy a seriály na Skylinku The Killer Inside Me krimi Lou Ford je ako Jekyll a Hyde – muž zákona aj sériový vrah žien. Kontroverzná kriminálka natočená na motívy knihy Jima Thompsona z 50. rokov rozpráva príbeh Loua, zástupcu šerifa z malého texaského mesta, ktorý na prvý pohľad pôsobí placho a skromne. Lenže má temnú stránku, získavajúcu časom na sile – bytostne nenávidí ženy. Postupne odhaľujeme, že sa v skutočnosti jedná o nebezpečného psychopatického sériového vraha, ktorý nemá s nikým a ničím zľutovanie. Nie je však jediný, kto skrýva temné tajomstvo… FilmBox | 30. júna 1945 historický Píše sa august roku 1945 a v malej maďarskej dedinke sa po dlhých a ťažkých rokoch plných utrpenia konečne schyľuje k radostnej udalosti. Miestny mladý úradník sa rozhodol vziať si svoju priateľku za ženu, a tak mu celá dedina pomáha s prípravou veselice. Radostné hemženie však naruší príchod nečakaných hostí. Na stanici sa objavujú dvaja cudzinci s debnami, ktorých obsah je pre miestnych záhadou. Dedinčania sa zľaknú, že by mohlo ísť o preživších Židov alebo ich príbuzných, ktorí boli počas vojny z dediny deportovaní a teraz sa budú dožadovať majetku, o ktorý za vojny prišli. Skylink Live TV Hours dráma Nolan si myslí, že má všetko, po čom kedy túžil. Domov a krásnu ženu, ktorú nadovšetko miluje a ktorá onedlho porodí ich prvé dieťa. Zdá sa, že mu jeho idylku nemôže už nič prekaziť. Nolan (v podaní herca Paula Walkera, ktorý tu stvárnil svoju poslednú úlohu v živote) je šťastím bez seba. Za necelých päť týždňov majú so svojou milovanou ženou (Genesis Rodriguez) privítať na svet dievčatko, ktorého sa obaja nemôžu dočkať. Lenže New Orleans, kde žijú, napadne ničivý hurikán Katrina a v zmätku, ktorý nastane, začne jeho manželka rodiť. Pôrod bohužiaľ neprežije a dcéru navyše kvôli predčasnému narodeniu dajú do inkubátora, ktorý jej pomáha dýchať. Celá nemocnica podstupuje evakuáciu, len Nolan musí zostať – inkubátor sa totiž nedá preniesť, a navyše ho musí každé tri minúty nabíjať ručnou batériou. Ich život visí doslova na vlásku, a tak sa začína neľútostný boj s časom, počas ktorého Nolan musí nielen prekonať sám seba, ale aj nájsť lásku k dieťaťu, ktoré mu vzalo ženu. AMC | 20. júna Filmová hudba na ceste k stovke Filmové nečasy OndřejA NečasA Vývoj filmového priemyslu je rámovaný technológiami, tvorivými prístupmi, témami, ktoré držali prst na tepe doby. A tiež hudbou, ktorá je neodmysliteľným sprievodom pohyblivých filmov od ich samotného počiatku. Pre možnosť hudobného podkresu spočiatku ani nebolo treba mať zvukovú stopu priamo vo filme. V prehistorických dobách ju k nemým filmom zaisťoval každý biograf samostatne napríklad prostredníctvom onoho improvizujúceho pianistu či orchestra. To sa zmenilo s príchodom zvukových filmov v roku 1927 a následným skladateľským rozmachom (nielen) v Hollywoode. Z takmer výhradne orchestrálnej záležitosti sa filmová hudba postupne vyvíjala s dobou a žánrami, ktoré akurát frčali. Jazz, swing, rokenrol, elektronika – všetky tie postupne menili jej klasické poňatie, a niektoré soundtracky tak už nie sú len klasickou inštrumentálnou symfóniou, ako skôr „best of“ playlistom hitov v čase vzniku filmu, prípadne sa piesne pre ne zložené týmito hitmi samé stali – spomeňte si napríklad na Pomádu. Dnes filmová hudba vypredáva štadióny a niektoré filmy sú pre mňa v podstate hudobnou skladbou, na ktorú režisér nabalil obraz. Interstellar a Dunkirk Christophera Nolana teda môžeme rovnako tak označiť za filmy Hansa Zimmera. Slušný pokrok za tých viac ako 90 rokov… „ Say, Ma, listen to this… historicky prvé slová zvukového filmu Jazzový spevák z roku 1927