Niekoľko slov na úvod… Ako socializovať teenagerov pomocou televízie Každá doba potrebuje svojho strašiaka, v sedemdesiatych rokoch to bola televízia, ktorá mala viesť k zblbnutiu mladej generácie, v osemdesiatych hrozilo pandemické ohluchnutie teenagerov vinou walkmanov, v deväťdesiatych rokoch potom zaútočili na nezrelých jedincov počítačové hry, po roku 2000 prekopal svet všetkým, ktorí vedia čítať, internet, a spúšť v posledných rokoch dokonali sociálne siete. Kedysi démonizovaná televízia už nevadí. Povýšila dokonca na elektronickú verziu rodinného krbu, ktorý nedymí a mohol by prispieť k prekonaniu medzigeneračnej trhliny tak, že privedie do jednej miestnosti, k jednému stolu a pohovke jednak tie plaché pubertálne bytosti, ktorých existenciu mnohokrát dokladujú len použité kusy oblečenia v koši na prádlo a ktoré väčšinu svojho osamelého mobilného života trávia v uzavretých komunitách sociálnych sietí, jednak tie zrobené, strhané zombie, ktoré sa vracajú za tmy šuchtavým krokom z práce s plnými nákupnými taškami a túžbou dopriať si dvojku bieleho a mať svätý pokoj od všetkého a všetkých. Ak niečo podobné pozorujete aj vo svojom okolí a máte chuť s tým niečo robiť, nepokúšajte sa o radikálnu liečbu. Pokusy znenazdania nadviazať neformálny rozhovor pri nedeľnom obede, návrhy na spoločný výlet do hôr, alebo dokonca vybalenie zaprášeného Človeče, nehnevaj sa končia zhusta fiaskom. Skúste to radšej so starým dobrým televízorom. Nájdite si v programe nejaký dobrý seriál, ktorý ešte nepovýšil na titul „kultový“, ale pritom má skvelé hodnotenie na ČSFD alebo FdB a v komentároch býva nápadne často označovaný slovom cool. Potom začnite o seriáli trúsiť poznámky, napr.: že je sakra dobrý, ale úplne nevhodný pre mládež, že v ňom hrá nový idol, neovládateľný škandalista XY, ktorého by ste najradšej prehli cez koleno a tak podobne. Potom seriál pustite trochu hlasnejšie, aby zvuk doletel aj do detskej izby a čakajte. Tým ste nielen požiadali o priateľstvo, ale zahájili aj fázu „zdieľania“. Kým sa dostavia prví diváci, nezabudnite zmeniť svoj vytrvalo rozladený statusový výraz za nejaký veselší a všetko, čo za to v seriáli stojí, riadne „olajkujte“. Pre začiatok to stačí. Ste na dobrej ceste radikálne zlepšiť svoju popularitu v rámci najstaršej sociálnej siete sveta – vlastnej rodiny. Veľa šťastia. 1. 2. 3. Za všetkých, ktorí magazín pripravujú, praje príjemnú zábavu, Ivo Kaleta Skylink TV, č. 13/2016 magazín so štrnásťdenným televíznym programom. Magazín je nepredajný a jeho tlačená verzia sa pravidelne posiela predplatiteľom balíčkov Komplet, Multi HD, HD Plus a Kombi. Zároveň sa posiela v nepravidelných intervaloch aj ostatným klientom Skylinku. Šéfredaktor: David Shorf Inzertné oddelenie: inzerce@tvskylink.cz Artdirector: Ivo Kaleta Fotografie: ProfiMedia, Fotolia, iStock a archív redakcie Programový sprievodca: zaisťuje Press Data, s.r.o. Adresa redakcie: Graphic House s.r.o., Sadová 2733/4, 702 00 Ostrava Mail: redakce@tvskylink.cz Použitie či rozširovanie akejkoľvek časti magazínu, prípadne rozširovanie magazínu samotného, podlieha povoleniu vydavateľa (Graphic House s.r.o). Magazín je dostupný v App Store, v Google Play a pre používateľov PC a Mac prostredníctvom čítačky WebView.